A A A K K K
для людей з порушеннями зору
СТАРОКРИВИНСЬКА ГІМНАЗІЯ "ПАТРІОТ"
НЕТІШИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ШЕПЕТІВСЬКОГО РАЙОНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Перелік матеріалів

 

1. Правила здобувача освіти.

2.Правила поведінки персоналу.

3.Правила поведінки батьків.

4.Правила роботи ЗДО в умовах карантину (COVID-19).

5.Поради батькам.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

здобувача освіти в дошкільному підрозділі Старокривинської гімназії "Патріот" 

 Правила поведінки здобувача освіти в  розроблені на підставі Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,  наказів Міністерства освіти і науки України , Положення про дошкільний навчальний заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 305, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 року  № 234, Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженою спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227 та рішень органів місцевого самоврядування, Статуту закладу дошкільної освіти 

Здобувачі освіти різновікової групи під наглядом педагогів мають дотримуватись таких правил:

– Приходити вчасно в заклад  освіти.

– Бути акуратно одягненому та гарно причесаному.

– Бути одягненим по сезону в залежності від температури повітря, в групі: в одно- двошаровий одяг, шкарпетки, взуття із задником. Слід пам`ятати, що від одягу залежить комфортний стан дитини, її гарний настрій, стан здоров`я.

– Вітатися з усіма працівниками дошкільного підрозділу.

– Виконувати прохання  вихователя, дослухатись до його вказівок.

– Якщо щось болить, то обов’язково про це сказати вихователю.

– Берегти іграшки, майно та книги.

– На прогулянці не бруднити одяг.

– В групі голосно не розмовляти , не кричати та не бігати.

– Мити руки перед їдою, після туалету та у випадку їх забруднення.

– Не ходити  з вологими рукавами після миття рук.

– Дотримуватись правил користування туалетом.

– З допомогою дорослого прибирати ліжко після денного сну.

– Вмиватись та розчісувати волосся після денного сну.

– Постійно підтримувати одяг в порядку.

– Не ображати дітей  своєї групи та молодших за себе.

– Брати участь в освітній діяльності, іграх, побутовій праці та праці в природі.

– Слідкувати за станом речей у персональній шафі для одягу.

– Мати особисті носові хустинки.

– Дотримуватися вимог безпеки.

– Якщо сподобалася іграшка свого однолітка, слід чемно попросити її у нього.

–  Не можна брати іграшки, особисті речі  іншої дитини без її дозволу.

– Звертатися до дорослих по імені та по батькові.

– Не можна ламати обладнання групи, іграшки, дидактичні посібники, книги, спортивний інвентар.

–  Не дозволяється приносити в дитячий колектив та зберігати в шафах для одягу солодощі, фрукти, іграшки та інші предмети.

– Заборонено здобувачам освіти одягати  на себе прикраси, ланцюжки і приходити в ЗДО, так як все це може загрожувати життю і здоров`ю  або бути втраченим.

– Забороняється вживання непристойних виразів і жестів;

– Забороняється здобувачам освіти покидати приміщення і територію закладу освіти

– Обов’язковим для кожного здобувача освіти є використання змінного взуття.

– Спортивний одяг, призначений для занять фізичної культури, недоречний для носіння в групі..

–  На урочисті та святкові заходи діти приходять у святковому або національному одязі.

– Не дозволяється жувати гумку, користуватися мобільним під час перебування в дошкільному підрозіділі.

– Забороняється виходити із групового приміщення, бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.

– Забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

– Категорично забороняється самовільно відчиняти вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

– Під час занять не можна ходити по групі  без дозволу вихователя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших дітей від занять розмовами, іграми та іншими справами, що не стосуються освітнього процесу.

– Якщо під час занять учню необхідно вийти в туалет,  то дитина має попросити дозволу у вихователя.

– Здобувач освіти на занятті  зобов’язаний виконувати всі вимоги вихователя.

– Під час відповіді на запитання вихователя здобувач освіти повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.

– Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вихователеві або відповісти на питання вихователя, він піднімає руку.

– На заняття із фізкультури здобувачі освіти приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Без дозволу вихователя із спортивної зали здобувачам освіти входити забороняється. Здобувачі освіти, звільнені від занять фізкультури, обов’язково присутні в залі, переодягнені в спортивну форму.

– Здобувач освіти має право ставити різноманітні запитання вихователеві, відстоювати свою точку зору і свої переконання при обговоренні різних проблем і власної поведінки.

– Під час харчування здобувачу освіти належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.

– Здобувач освіти повинні шанобливо ставитись до помічника вихователя.

– Розмовляти під час прийому їжі не рекомендується, можна  неголосно попросити сусіда за столом передати серветку, тарілку з хлібом, інше.

– Слід вживати тільки ту їжу, яка приготовлена на харчоблоці ЗДО.

– Здобувачі освіти допомагають дорослим прибирати посуд зі столу після вживання їжі.

–  Здобувачі освіти дбайливо ставляться до посуду, бережуть його.

– Здобувачі освіти залучаються до чергувань по їдальні, по заняттях та по куточку природи.

– Здобувачі освіти під керівництвом вихователя неухильно дотримуються правил пожежної безпеки.

– Здобувачі освіти не граються з вогнем – це небезпечно!

– Здобувачі освіти не граються сірниками – це призводить до біди!

– Здобувачі освіти побачивши дітей, що граються сірниками, негайно  попереджають про це вихователів.

– Не гратися запальничкою – це може призвести до пожежі!

– Не вмикати електроприлади самому,  без дорослих.

Коли виникла пожежа слід телефонувати за номером 101.

– Ніколи не ховатись в закуток під час пожежі. А бігти до людей,  на вулицю, кликати  на допомогу, телефонувати  за номером 101!

– Не   гратися поза межами спеціально обладнаного дитячого майданчика .

– Не вмикати незнайомі електроприлади самому, без дорослих,  не встромляти пальці або будь-які предмети в розетку.

-Не виходити за хвіртку та  ворота закладу освіти;

-Не відгукуватися на пропозицію невідомих сторонніх осіб піти з ними.

– Не брати в руки невідомі та небезпечні предмети;

– Не залазити на обладнання майданчиків без дозволу дорослих;

-До гойдалки підходити лише збоку і не розгойдуватися дуже високо.

-Виходити   на вулицю та повертатися   з прогулянки  спокійним кроком, не штовхатися, не бігти.

-На прогулянку виходити  лише  у супроводі  дорослих.

-Не брати в рот дрібні предмети, іграшки, їжу з підлоги.

-Їжу вживати лише охолодженою.

-Не гойдатися на ніжках стільця;

-Не брати руками їжу та гратися нею.

-Не розмовляти з їжею у роті.

-Склянки та ємності з напоями тримати двома руками аби їх не перекинути.

-Не сідати за столи під час роздавання їжі;

-Ножицями користуватися ними лише під наглядом дорослого.

-Під час прогулянки триматися в полі зору вихователя, не виходити за територію майданчика, ЗДО.

– Обирати для себе  лише безпечні предмети і атрибути для  предметно-практичної діяльності,  лагодженні іграшок, книжок.

-Не брати сірники, ріжучі предмети, ліки.

-Не торкатися руками незнайомих предметів.

-Не ховатися у шафи, під ліжками і столами.

-Не вставляти пальці у розетки, у двері.

– Берегтися від отруєння рослинами, грибами, укусів тварин.

– Гуляти у дворі, у громадських місцях лише під наглядом дорослих.

-Дотримуватися правил дорожнього руху, кататися на велосипеді, грати з м’ячем лише в  безпечних місцях.

-Не стояти під дахом будівлі, коли на них є бурульки.

– Рухатися лише по розчищених від снігу, льоду та посипати піском доріжках, східцях.

– Працівник Закладу дошкільної освіти  безмежно любить дітей, терпляче ставиться до їх витівок, вміє вибачати і з розумінням ставиться до всіх дитячих пустощів та проблем.

– Не допускає оціночних суджень про батьків здобувачів освіти, що відвідують закладу дошкільної освіти, колег та інших дітей.

– Поважає права дітей , не допускає нетактовної поведінки стосовно до працівників закладу дошкільної освіти , дотримується  морально-етичних норм та загальноприйнятих правил спілкування.

– Толерантно ставиться до колег та батьків, досягає порозуміння з адміністрацією та органами громадського самоврядування закладу освіти.

– Адекватно реагує на всі  прояви агресії дітей і дорослих.

   – Абсолютно виключає фізичне і психічне насилля  над дітьми.

– Не допускає проявів булінгу відносно здобувачів освіти як з боку дітей, так і з боку батьків та інших дорослих.

– Дотримується ділового стилю в одязі. Груповий вихователь одягає спецодяг лише під час організації харчування дітей.

– Змінне взуття працівника зручне, легке. Не допускається використання кімнатних тапочок  або зношеного взуття.

– Не допускає перебування на робочому місці у вуличному взутті.

– Обслуговуючий  персонал протягом дня використовує спецодяг.

 – В процесі спілкування з дітьми, колегами, батьками та іншими громадянами використовує лише нормативну лексику.

   – До батьків та осіб, які їх замінюють,  звертається лише по імені та по батькові.

  – Ні за яких обставин не залишає дітей без нагляду.

   – Постійно контролює кількість дітей у групі. Хто з дітей де знаходиться: у медичного персоналу, на занятті у фахівця чи вузького спеціаліста, на занятті у гуртку тощо.

– Спостерігає, помічає і повідомляє, при необхідності, лікарю, медичній сестрі про зміни у стані здоров’я дитини.

– Пам’ятає відразу всіх дітей, звертається до кожної дитини по імені (краще так, як звертаються удома).

– Тримається як акторка, застосовує: посмішку, жести, інтонацію, виразний погляд, силу голосу. Усі емоції мають бути щирі.

– Намагається завжди  бути цікавою дітям. Має  у своєму арсеналі і постійно поповнює: 3-4 вірші, пісеньки, казка, гра, потішки, прислів’я; варіанти ручної і особистої умілості: орігамі, пальчикова гімнастика, музично-ритмічні рухи, ліплення тощо за віком дітей.

– Усі вимоги до дітей проговорює без посмішки, формулює зрозуміло і точно, контролює виконання.

 – Пояснює дітям  свої дії та дії інших, залучає їх до пояснень, міркувань про вчинки.

 – Залучає дітей до посильної допомоги собі, один одному, помічникові вихователя (“чарівні” слова обов’язкові).

  – Хвалить дитину за хороші вчинки при всіх дітях або значимих для дитини дорослих: словом, дотиком, посмішкою, особливою прихильністю до дитини, спільною грою з дитиною, сюрпризом тощо

– Завжди піднімає  авторитет батьків (- Мама зв’язала кофтину? Вона майстриня!).

– Створює умови для занять  дітей улюбленою справою.

– Щиро цікавитися життям дитини поза закладом дошкільної освіти. Упізнає оточення дитини

– Конфіденційну інформація про сім’ю не розголошує  і не  обговорює  з ким-небудь, особливо в присутності дитини, окрім інформації, приховання якої може шкодити дитині.

– Уникає критичних зауважень щодо діяльності та досягнень здобувачів освіти.

– Реагує на всі звернення дітей і батьків.

– Не дозволяє дітям гратися  сірниками. Зберігає  їх в недоступному місці.

– Побачивши дітей, що граються сірниками, негайно припинить ці дії , та забере у них сірники.

– Постійно нагадує своїм вихованцям про те, що сірники – це не іграшка.

– Береже особисті речі, майно закладу освіти та речі здобувачів освіти.

– Особистим прикладом виховує у здобувачів освіти патріотизм, гуманізм, толерантність.

 – Звертає власну  увагу  і увагу батьків на дотримання здобувачами освіти мовного етикету, культури і етикету харчування.

 – Не використовує зауважень, що принижують гідність здобувачів освіти.

 – Не з’ясовує стосунків із здобувачами  освіти на підвищених тонах.

– Співчуває здобувачам освіти під час «маленьких трагедій» (зламалась іграшка, порвалась книга, загубилась носова хустинка, заболіло коліно і ін..).

– Впродовж дня кожна дитина отримує «порцію» позитивної уваги від педагога, помічника вихователя , інших працівників.

– Увечері зацікавлює  здобувача освіти якоюсь цікавою діяльністю на завтра, щоб дитині хотілося прийти в ЗДО наступного дня.

– Прощається з дітьми тепло, по-домашньому («Приходь завтра, обов’язково!», «Ми тебе будемо чекати», «Без тебе нам нецікаво», «Завтра будемо малювати» та інше).

– Обслуговуючий персонал забезпечує чистоту і порядок  в груповому блоці, в Закладі дошкільної освіти №44, на території  відповідно до вимог санітарного законодавства.

 

  – Неухильно дотримується на робочому місці (приймання продуктів, зберігання продуктів, приготування страв, перенесення в групові блоки, роздавання готових страв ) законодавчих вимог до системи управління безпечністю харчових продуктів на основі принципів НАССР.

– Не палить, не вживає алкогольних напоїв та наркотичних речовин в приміщеннях та на території закладу освіти

Поважати права педагога, не допускати нетактовної поведінки по відношенню до працівників закладу дошкільної освіти , дотримуватись морально-етичних норм і загальноприйнятих правил спілкування.

До педагогів групи, незалежно від їхнього віку, необхідно звертатися на «Ви», по імені та по батькові.

З пропозиціями, рекомендаціями, зауваженнями щодо діяльності  слід звертатися: якщо вони стосуються групи, яку відвідує дитина, – до вихователів; якщо вони стосуються діяльності закладу в цілому – до директора.

З метою вирішення конфліктних чи спірних ситуацій, які виникли в різновіковій групі, батькам необхідно звертатися до директора, не допускаючи з’ясування стосунків, особливо в присутності дітей.

Батькам, як учасникам освітнього процесу, необхідно брати участь у групових та загальних батьківських зборах, в органах батьківського громадського самоврядування(батьківські комітети, піклувальна рада) та громадському житті закладу.

Батьки  та члени органів  батьківського громадського самоврядування можуть звертатись з пропозиціями, ініціативами щодо покращення роботи різновікової групи, проведення ремонтних робіт, придбання обладнання і посібників як до керівника, так і до управління освіти та органів місцевого самоврядування.

Батькам або особам, під опікою яких перебуває дитина,  забороняється:

– з’являтися у закладі дошкільної освіти в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;

– вживати алкогольні напої, наркотичні засоби, палити цигарки в приміщеннях закладу дошкільної освіти та на його території;

– перебувати в приміщеннях закладу та на його території із сторонніми особами.

До закладу  дошкільної  освіти  слід  приводити  та  забирати   дитину   у  визначений Статутом час: приводити дітей: 

. з 7.40 год., забирати не пізніше 17.15 год.;

Для відвідування кабінетів спеціалістів або медичного кабінету необхідно заходити із загального коридора;

Ходити по приміщенню  закладу дошкільної освіти дозволяється тільки в змінному взутті або бахілах, придбаних власним коштом.

Заходячи в приміщення закладу, пропускайте дітей в двері першими.

Не допускайте, щоб дитина бігла до приміщення, або з нього,  на значній відстані від Вас.

При вході, будь ласка, очищайте  взуття та зачиняйте за собою вхідні двері.

Допоможіть своїй дитині вранці роздягнутися, акуратно скласти речі в шафу.

Приводити/забирати дитину батьки мають особисто, не передоручаючи свою дитину стороннім особам.

Прийшовши в заклад освіти, слід повідомити вихователю про стан здоров’я своєї дитини.

Приводити дитину до дошккільного підрозіділу потрібно здоровою, без ознак захворювання, охайно одягненою відповідно до погодних умов та сезону.

         Діти з ознаками інфекційних захворювань до перебування в закладі освіти  не допускаються. Працівники закладу не мають права за Вашим проханням давати дітям пігулки, мікстури, краплі тощо.

У групову кімнату батьки можуть зайти тільки з дозволу керівника закладу або вихователя, а також у День відкритих дверей.

О 9.00 починаються заняття за складеним розкладом. Тому переконливо просимо Вас: якщо ви прийшли, коли заняття розпочалося, допоможіть дитині роздягнутися і тихо приєднатися до групи дітей.

Якщо ви хочете бути присутніми на занятті, попередьте про це педагога та ознайомтеся з правилами відвідування занять.

До керівника закладу, спеціалістів Ви можете звернутися у визначені години прийому.

          Дотримуватись вимог до зовнішнього вигляду дітей приводячи їх у заклад дошкільної освіти:

– слідкувати за нігтями дитини, своєчасно підстригати  їх;

– щоденно оглядати голову дитини на відсутність/наявність педикульозу, голова дитини повинна бути чистою, волосся розчесаним.

– звертати увагу на охайність зачіски своєї дитини, волосся не повинне спадати їй на очі.

– покласти у шафу індивідуальні гребінці для розчісування волосся, для дівчаток – аксесуари для  волосся (защіпки, гумки, стрічки, тощо);

– підбираючи одяг для дитини, уникайте  наявності на ньому дрібних ґудзиків, кнопок, гачків, шнурків. Одяг не повинен бути надто великим, проте і не повинен обмежувати рухів;

– не одягайте малюкам занадто тісну нижню білизну, одяг чи взуття, що обмежить їхні рухи і призведе до дискомфорту;

– придбавайте дитячий одяг лише із натуральних тканин: вовняні, льняні, бавовняні  чи в поєднанні з віскозою та легкою натуральною  вовною;

– звертайте особливу увагу на шкарпетки та колготки – вони також мають бути із натуральних тканин, інакше стопи дитини будуть постійно вологими і холодними;

– купуйте дітям легке, тепле взуття, що відповідає  розміру ноги, яке легко знімати  і взувати.

– бажано, щоб у дитини на одязі була хоча б одна кишеня, де б вона змогла носити  носову хустинку та свої «скарби»;

– давайте дітям достатню кількість носових хустинок – найкраще – 2: одну – з верхнім одягом, одну – з кімнатним;

– передавати в різновікову групу не менше двох комплектів змінної білизни для створення комфортних умов перебування дитини в закладі дошкільної освіти:

*хлопчикам – шорти, колготки, трусики;

*дівчаткам – колготки, трусики;

– принести в заклад освіти в теплу пору року запасні шкарпетки, гольфи, а в холодну – піжаму.

– для запобігання втрати або обміну речей, позначте певними мітками білизну, одяг і взуття ваших дітей;

– для уникнення випадків травматизму дітей, перевіряйте вміст кишень в одязі малюка на наявність небезпечних предметів ( ножиці, ножі, булавки, цвяхи, проволока, дзеркальця, скляні флакони, намистинки, ґудзики тощо).

Не дозволяйте дітям приносити  в наш заклад дошкільної освіти : брудні, старі іграшки,  жуйки та льодяники, коштовні речі, працюючий мобільний телефон, лікарські засоби, небезпечні речі, іграшки, які провокують агресію, продукти харчування;

Вихователі мають право вилучати у дітей заборонені вироби.

Не одягайте дітям прикраси із золота та срібла, біжутерію, браслети, ланцюжки, оскільки це може призвести до травмування (наприклад: розрив мочки вуха, задуха при натягуванні ланцюжка чи мотузки з хрестиком тощо).

      Пам’ятайте, що адміністрація закладу освіти, педагогічний та обслуговуючий персонал не несуть відповідальності за збереження ювелірних прикрас, які  Ви одягли на дитину (золоті сережки, ланцюжки, хрести, підвіси тощо), та коштовних іграшок, які дитина приносять з дому.

        Забирати дитину із закладу дошкільної освіти повинні виключно дорослі члени родини.

ЗАУВАЖТЕ: неповнолітні особи (віком до 18 років) не мають права забирати дітей із закладу дошкільної освіти.

Будь ласка, не запізнюйтесь та не змушуйте вихователів та дитину чекати на Ваш прихід після закінчення робочого часу. Завчасно попереджуйте про Ваше можливе запізнення та домовтеся про передачу дитини у чергову групу.

ПАМЯТАЙТЕ: Відповідальність за безпеку життєдіяльності дитини перекладається на батьків відразу після того, як Ви забрали дитину від вихователя.

Про ймовірну відсутність дитини у із закладі дошкільної освіти  попереджайте вихователя своєчасно.

Не допускайте пропусків дитиною відвідин закладу дошкільної освіти без поважних на те причин.

     За дитиною зберігається місце в закладі дошкільної освіти у випадку її хвороби, карантину, санаторного лікування, реабілітації, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (до 75 днів).

У випадку відсутності дитини ,з різних причин (хвороба, відпустка батьків чи вихідний день тощо), необхідно повідомляти про причину відсутності групових вихователів по мобільному зв’язку  

Якщо дитина захворіла, необхідно до 8.15 зателефонувати в заклад дошкільної освіти і повідомити про її хворобу.

Замовчування про хворобу дитини може призвести до спалаху захворювання в дитячому колективі.

При виникненні у дитини симптомів захворювання (кашель, температура, нежить, блювота, пронос тощо) необхідно звертатися на прийом до дільничного педіатрав заклад освіти  дитина не приймається.

Якщо дитина захворіла, перебуваючи в різновіковій групі, вона ізолюється від здорових дітей і батькам необхідно  забрати  її  із  закладу.

Після перенесених інфекційних хвороб дитина приймається в заклад  дошкільний  освіти лише при наявності медичної довідки про стан її здоров’я.

Відрахування дітей із  закладу  дошкільної  освіти  відбувається відповідно до ст.12, розділу ІІІ Положення про дошкільний навчальний заклад, що затверджене постановою КМ України №305 від 12 березня 2003 року :

  •  за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють;
  • за несплату батьками вартості харчування дітей протягом 2-х місяців.
  • на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі;

Після зарахування дитини до дошкільного підрозділу Старокривинської гімназії "Патріот" батьки встановлюють постійний зв’язок із  груповими вихователями.

Батьки кожної групи разом з вихователями самостійно встановлюють зручну форму зв’язку між собою: телефоном, електронною поштою, закритими групами в соціальних мережах, групами у Viber та WhatsUp тощо.

З метою попередження харчових отруєнь, алергічних реакцій у дітей, батькам, або особам, які їх замінюють,  категорично  ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ   приносити  в групу будь-які продукти харчування.

Забороняється проведення “солодких столів” після свят у групах закладу дошкільної освіти  Старокривинського НВК

         Оплата за харчування дитини в проводиться за дні фактичного перебуванням дитини в групі до 25 числа поточного місяця.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень