A A A K K K
для людей з порушеннями зору
СТАРОКРИВИНСЬКА ГІМНАЗІЯ "ПАТРІОТ"
НЕТІШИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ШЕПЕТІВСЬКОГО РАЙОНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Профорієнтація

 Шановний дрПрофорієнтація – Соціально-психологічна служба школи І-ІІІ ступенів № 101  м. Києвауже! Зараз ти навчаєшся в школі, а чи задумувався ти коли-небудь над тим, що ти будеш робити далі? Ким ти хочеш бути? Який шлях ти хочеш обрати?               

      Знаєш, кожна людина в житті замислювалась, чи правильний професійний вибір я зробила? Чи принесе мені моя робота задоволення, моральне та матеріальне? Якщо з дитинства ти мрієш бути лікарем і станеш ним, то можна сказати, що ти щаслива людина!!! Хтось інший мріє про великі статки, а ще хтось – приносити користь суспільству і людям. Всі мрії мають право на здійснення, але для цього потрібно зробити правильний вибір і працювати над цим, але не відриваючись від реалій сучасності. Тому що вибір професії – це чи не найскладніший, найважливіший і найвідповідальніший крок у житті кожної людини!

 Вибір професії – тривалий пошук і його необхідно правильно організувати. Тому ми хочемо допомогти тобі зробити правильний вибір у житті, адже існує багато цікавих, творчих, необхідних професій, тобі лише потрібно вибрати ту, яка до душі, яка зробить тебе щасливою людиною і тут найголовніше – не схибити!!!

       Тому для початку визначимось з чого необхідно починати вибір професії? Перш за все, ти маєш ознайомитись із алгоритмом вибору професії , потім – класифікаціями професій, далі – визначити свої можливості за відповідними психодіагностичними методиками  і на кінець врахувати помилками при здійсненні свого вибору (Див. Помилки при виборі професії)

І.Алгоритм вибору професії.

          Кожна людина хоча б раз в житті обирала собі професію. Для прийняття правильного рішення при виборі професії тобі необхідно враховувати ряд факторів – власні побажання, психологічні особливості та можливості, не слід забувати й про потреби ринку праці. Для цього існує так звана “формула вибору професії”, яка в загальному вигляді показує первинний алгоритм прийняття оптимального рішення в поєднанні наступних компонентів: “хочу” – “можу” – “треба”. Розкриємо коротко суть цих компонентів.

      I. ”Хочу” – намагання особистості, тобто твої інтереси, нахили, мотиви, плани, професійні наміри. Це те заняття, яке ти робиш з інтересом, з бажанням, за власною ініціативою (як у школі, так і в позаурочний час). Якщо вибрана справа подобається, то ти охоче будеш працювати, підвищувати свою кваліфікацію, користуватися авторитетом, і в результаті, більше зароблятимеш.

     II. ”Можу” – можливості особистості, тобто твій стан здоров’я, наявний досвід (знання, вміння. навички), психофізіологічні якості, здібності до різних видів діяльності. Наприклад, в якихось справах ти більш успішний, довго можеш займатися цією справою не втомлюючись, а в інших, навпаки, швидко починаєш нервувати, сердитись, у тебе нічого не виходить.

    III. “Треба” – потреби суспільства в кадрах визначених професій., тобто твої уявлення про обов’язок, моральні установки, ціннісні орієнтації, знання світу професій і про перспективні спеціальності, які користуються попитом на ринку праці, і вірогідність працевлаштування за обраною професією. Якщо ти хочеш і можеш займатися якоюсь справою, але на неї немає запиту на ринку праці, тоді інтереси, нахили, здібності й зусилля твої втрачають свій сенс.

     Але кінцевий оптимальний вибір своєї професії можна зробити тільки тоді, коли ти проаналізуєш всі компоненти формули вибору професії і співставиш їх між собою та з вимогами професії до людини і вони співпадуть між собою хоча би частково

Як тобі уже стало зрозуміло, вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожного, тому його потрібно робити свідомо й обдумано. Ти вже ознайомився з формулою вибору професій, яка показує первинну логіку вибору професії. Досягнути ж свої мети тобі допоможе детальніший алгоритм цього вибору, який передбачає наступні кроки

Складові діяльності із профорієнтації:

розробка класних годин, рольових ігор;

тренінгові заняття з учнями;

елективні курси.

Основні форми профорієнтаційної діяльності:

дискусії;

тренінги;

круглі столи;

робота з батьками;

робота з випускниками школи, студентами вищих навчальних закладів;

виставки-перегляди;

екскурсії.

Організація роботи припускає використання групових і індивідуальних форм роботи.

Аспекти системи профорієнтації:

ü соціальний;

економічний;

психолого-педагогічний;

медико-фізіологічний.

Соціальний аспект полягає у формуванні ціннісних орієнтацій молоді в професійному самовизначенні, де робиться акцент на вивченні вимог до кваліфікації працівника тієї або іншої сфери.

— це процес керування вибором професії молоді відповідно до потреб суспільства та можливостей особистості (вивчення ринку праці).

Психологічний аспект полягає у вивченні структури особистості, формуванні професійної спрямованості (здатності до усвідомленого вибору); педагогічний - пов’язаний із формуванням суспільно значущих мотивів вибору професії та професійних інтересів.

Медико-фізіологічний аспект передбачає такі основні завдання, як розробка критеріїв професійного відбору відповідно до стану здоров’я, а також вимог, які висуває професія до особистості кандидата.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

ПРОФОРІЄНТАЦІЯ 2022 РОКУ: ХТО ПОТРІБЕН РОБОТОДАВЦЯМ ЧЕРЕЗ 5 РОКІВ

Професійна орієнтація - Державний центр зайнятості

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень